Opis
Wartości kulturowe będą decydować o tym, które przedmioty, obrzędy i znaki będą przedstawiać się jako święte. Stwierdza się, że „konieczne jest uznanie, że koncepcje religijne wyrastają z kultury i że komunia wiary jest zdeterminowana tym, co dotyczy całego społeczeństwa”. Decyzje są takie lub nie, w zależności również od przekonań każdej grupy społecznej.
Jeśli religia jest powiązana z kulturą, jest to ważne dla określenia tej kultury. „Bóg jest uosobieniem motywującej siły lub systemu wartości, który działa dla ludzkiego życia i wszechświata” jest zatem określeniem wartości, jakie przyjmie społeczeństwo. Konteksty historyczne budowane są tym, co ludzie rozumieją i wyjaśniają tym, co racjonalnie jasne, ale buduje je również to, co niewytłumaczalne, które staje się elementem wiary, a więc wyjaśniane przez religię.
To, że religia jest relacją z transcendencją, jest rozumiane w różnorodności relacji międzyludzkich, obejmujących ludzi, rodziny, grupy, miejsca, a tym samym kultury. Stwierdza, że w postrzeganiu różnorodności religijnej konieczna jest dobra znajomość kultury, aby zrozumieć religijność tej lub innej grupy, tej lub innej przestrzeni, w tej lub innej kulturze.
Kultura jest również ważna dla rozwoju wartości religijnych. To tam dzieje się religia i dlatego jest naznaczona religią. Podkreśla, że „wszystkie plemiona i wszystkie populacje na każdym poziomie kulturowym kultywowały jakąś formę religii” oraz że „wszystkie kultury są głęboko naznaczone religią”. W tym aspekcie widać wyraźnie, że religia jest przejawem człowieka, nie dostrzegającym zjawisk religijnych w innych istotach, obecnym we wszystkich społeczeństwach ludzkich bez względu na przestrzeń, czas, położenie geograficzne.
Religia pozwala na większą znajomość wartości
Religijni pochodzą z najbardziej prymitywnych plemion i na każdym poziomie kulturowym. Analizując kultury w ich przestrzeni historycznej, w ich sztuce, w ich ekonomii, w procesie uczenia się, identyfikowane są specyficzne znaki kulturowe każdego narodu. Religijność jest czymś nieodłącznym od człowieka jako jednostki, ale jest przejawem tego człowieka w relacji z innymi ludźmi, a więc przejawem kulturowym, który objawia się w transcendencji.
Religia pozwala wiedzieć, gdzie ludzie żyją swoimi wartościami w kulturze. Jest pod wpływem kultury, ale wpływa też na kulturę tych, którzy ją otaczają. Religia pozwala na większą znajomość wartości, które dotyczą danego społeczeństwa, zwłaszcza jego wartości etycznych. Jest światłem, które oświeca ludzkie postawy w poszukiwaniu Wiecznego i nie ma religii, w której to wieczne jest zniszczeniem. Wyjaśnia się, że ta droga jest etyczna, jeśli jest dobrze ugruntowana, pozwala nam zrozumieć drogę, którą podąża społeczeństwo, aby osiągnąć siebie jako społeczeństwo w poszukiwaniu zagwarantowania spełnienia jednostek, które są jej częścią.
Manifestacje
Z tego, co zostało przeanalizowane powyżej, można poczynić pewne refleksje na temat konstrukcji zakonników w społeczności lokalnej, próbując dostrzec punkty, które pozwalają nam zrozumieć działania ludzi w tej wspólnocie.
Dokonując małej historycznej dygresji w Ameryce Łacińskiej i Brazylii, jest jasne, że zakonnicy, od czasu objęcia urzędu w Nowym Świecie, byli narzuceniem europejskiej całości, którą należało narzucić całościom indiańskim, aby zapewnić sobie ich kulturową przewagę. . Doprowadziło to do zniszczenia indiańskich totalności oraz ich tożsamości lokalnej i kulturowej.
Systematyczne instalowanie maszyny metropolitalnej w koloniach Ameryki Łacińskiej, pod znakiem potrzeby kupieckiej akumulacji i politycznej kontroli absolutyzmu, jak również chciwości burżuazji, która broniła się i potrzebowała pozycjonować się jako klasa hegemoniczna, sprawiła, że ten destrukcyjny proces konieczny i dezagregujący kultury, w tym zakonników w danym miejscu.
Mimo to lokalne kultury, myśląc o religii, rozwinęły połączenie, które pokazuje obecność najróżniejszych przejawów. Jest to częścią tego: wszechświat indiański z jego animistycznymi kultami w nadziei, że gwiazdy będą iluminatorami człowieka, życia i istnienia świata. Wszechświat Afro z bogatą symboliką i pełen rytuałów, w którym produkcja, ciało, skrzyżowanie są cenione jako miejsce spotkania, jak wspomniano.
Religijne manifestacje, które powstają z jednej lub kilku matryc, organizują ten wszechświat, który jest odpowiedzią na lęki przed życiem. Przejawia się to w mistycznych relacjach, które składają się z zaistniałych faktów.
Człowiek ma wielką zdolność do abstrahowania niezliczonych odpowiedzi na to, co mu dolega. Od niepamiętnych czasów biblijnych odczytywanie faktów oczyma wiary sprawia, że obecność sacrum pojawia się w interpretacjach jako towarzysz i rozwiązujący trudności oraz z obietnicą lepszych dni, nawet jeśli są to czasy eschatologiczne.
W ten sposób mamy do czynienia z najróżniejszymi przejawami sacrum, które wraz z lokalnymi sytuacjami (ekonomia, etniczność, geografia…) determinują ludzkie zachowanie i formy rytualne, w których ukazane są teofanie.
Wszędzie ta rzeczywistość jest mocno zakorzeniona w życiu ludzi, co pokazuje badanie przeprowadzone w Campo Grande, obejmujące pewne sytuacje, które będą tutaj omówione, nawet jeśli powierzchownie.
Religijność jako element nadziei jest obecna w historii dwóch dziewczynek: Fatima Aparecida Vieira, która zginęła w przypadkowym pożarze, dała początek pobożności odwiedzin jej grobu po cudzie opowiadanym przez wierną osobę; opowieść o Santa Carminha, tak zwana przez odwiedzających jej grób, opowiada o dziewczynie zgwałconej przez jej ojca chrzestnego. Zobacz religia i wiara – w co wierzyć?
Recenzje
Na razie nie ma opinii o produkcie.