Opis
Marketing szeptany przebojem wdarł się na rynek marketingu internetowego. Popularna „szeptanka” mimo, że była znana już wiele lat wcześniej, to dopiero za sprawą Internetu zdobyła ogromny zasięg odbiorców. Korzyści z marketingu szeptanego jest wiele: lepsze pozycjonowanie strony firmowej, dobra opinia o marce czy po prostu bliższe relacje z konsumentami. „Szeptanka” rozwinęła się w ostatnich latach tak bardzo, ze w tej chwili posiada wiele odmian. Jakie one są?
Product seeding
Jest to pewien rodzaj specyficznego lokowania produktu. Polega on na tym, że dana marka przekazuje swój produkt grupie celebrytów, liderów opinii czy influencerów. Mogą oni testować go, a następnie poprzez swoje działania na blogach czy vlogach zaczynają o nim mówić. To bardzo często wywołuje „szum” wśród ich odbiorców, którzy zaczynają o nim rozmawiać, co jest jego darmową promocją.
Trendsetting
Trendsetting, czyli po polsku „wyznaczanie trendów”. To narzędzie podobne do product seeding. Tutaj jednak, Główną rolę odgrywają celebryci, którzy nienachalnie promują dany produkt. Następnie w pewnych miejscach, np. na fanpage’u owej osoby odbywa się dyskusja na temat produktu. Ta komunikacja ze swoimi odbiorcami jest już marketingiem szeptanym.
Community marketing
Marketing społecznościowy polega na wykorzystaniu społeczności internetowych szczególnie na forach i w mediach społecznościowych. Można powiedzieć, że jest to najbardziej klasyczna i popularna odmiana „szeptanki”. W jej ramach inicjuje się dyskusje na temat marki, publikuje odpowiednie wpisy i tym działaniem angażuje w promocje użytkowników sieci.
Marketing wirusowy
Ten rodzaj marketingu polega na tworzeniu i publikowaniu treści, które są bardzo chętnie rozpowszechniane przez innych Internautów. Treści muszą być na tyle ciekawe, żartobliwe czy nieszablonowe, aby zainteresować jak największą liczbę osób. Mogą być związane bezpośrednio czy pośrednio z daną marką, np. grafiki, zdjęcia czy filmiki.
Casual marketing
To rodzaj marketingu, który może skupiać w sobie wiele różnych działań. Mają one wspierać główną kampanię marketingu szeptanego. Mogą to być np. różne akcje czy konkursy z użyciem konkretnych aplikacji lub mediów społecznościowych. Wszystkie te działania zwiększają dodatkowo „szum” wokół marki.
Recenzje
Na razie nie ma opinii o produkcie.